Veri Yasası’nın daha geniş mobilite sektöründe tüketici seçimini ve veriye dayalı yeniliği teşvik etme potansiyelinin tamamını kullanması için Bağımsız Otomotiv Yedek Parçaları Toptancıları Derneği, araç içi verilere erişim için sektöre özgü kuralların olması gerektiğini vurgulamaktadır. Yasama tartışmalarının bir an önce başlaması ve kuralların kabul edilmesi için bu yıl Komisyon tarafından önerildi.
Haziran ayının sonunda, İsveç’in Avrupa Birliği Konseyi Başkanlığı’nın yönlendirmesiyle, Avrupa Parlamentosu, Konsey ve Komisyon tarafından üçlemeler halinde Veri Yasası konusunda bir anlaşmaya varıldı. AB’de bağlantılı ürünler için verilerin kullanımı.
Veri Yasası, özünde, özel ve ticari kullanıcıların bağlı ürünlerinden veri akışına erişme hakkını ve bu verileri istedikleri üçüncü taraflarla paylaşma hakkını belirler. Böylece, satış sonrası ve yan hizmetlerin sağlanmasında veriye dayalı yenilik ve rekabeti mümkün kılmayı amaçlıyor. Rekabetçi bir Avrupa Veri Ekonomisi yaratmayı amaçlayan AB mevzuatlarından biridir.
Avrupa Bağımsız Otomotiv Parçaları Distribütörlerinin sesi FIGIEFA, Veri Yasası’nın atılan önemli bir ilk adım olduğuna inanıyor. Kesinleştiğinde ve yürürlüğe girdiğinde, önemli genel ilkelerin temelini oluşturacaktır. Bununla birlikte, tüm endüstri sektörlerinde geçerli olan yatay bir düzenleme olarak Veri Yasası, Avrupa’da zengin bir araçla üretilen, veriye dayalı bağlantılı hizmetler oluşturmak için tek başına yeterli olmayacaktır. Otomotiv satış sonrası pazarının ve mobilite hizmetleri ekosisteminin özellikleri göz önüne alındığında, FIGIEFA, sektörümüz için tam anlamıyla etkili olabilmek için sektöre özgü kuralların gerekli olduğu konusunda kesin bir kanaate sahiptir.
Veri Yasası’nın tam potansiyelini ortaya çıkarması için, hizmet sağlayıcıların teknik çözümlerini ve hizmetlerini, kullanıcının verilerine erişim izni vermesinden önce geliştirebilmeleri gerekir. Başka bir deyişle, en başta geliştirilen hizmetler olmadan, Veri Yasası kullanıcılarından kaynaklanan somut veri akışı bir alıcı bulamaz.
Bu nedenle Veri Kanunu’nun Araç Tip Onayı kapsamında sektöre özgü mevzuatla tamamlanması zorunludur. İç Pazardan Sorumlu Komisyon Üyesi Thierry Breton’un sorumluluğunda, ‘araç içi verilere, işlevlere ve kaynaklara erişim’” konulu özel bir mevzuat hazırlanmaktadır ve bu yılın 3. çeyreğinde çıkarılması beklenmektedir.
FIGIEFA, otomotiv ve mobilite hizmetleri sektöründe bağımsız piyasa operatörlerinin yaşadığı belirli sistemik engelleri ve yapısal engelleri ele almanın çok önemli olduğunu vurgulamaktadır. İnsan-Makine Arayüzü yoluyla sürücü ile ikili iletişim de dahil olmak üzere erişim haklarının ‘veri’nin ötesine geçerek ‘araç fonksiyonlarını ve kaynaklarını’ içerecek şekilde genişletilmesi çok önemlidir. Bu işlevler, birçok satış sonrası ve mobilite hizmetlerinin sağlanması için gereklidir. Teknik karmaşıklık göz önüne alındığında, ilgili tüm operatörlerin emniyet ve (siber)güvenliğe özgü rol ve sorumluluklarının da tanımlanması gerekir.
Veri Yasası’nın kendisi bile, otomotiv sektöründe veriye dayalı hizmetler için zengin potansiyeli ortaya çıkarmak için, tüm piyasa oyuncuları için araç tarafından üretilen verilere, işlevlere ve kaynaklara tam ve adil erişimin ve bu verileri uygulamada kullanma araçlarının gerekli olduğunu kabul eder. gerekli.
Bu nedenle FIGIEFA, etkin rekabet ve Avrupa için rekabetçi fiyatlarla yenilikçi hizmetler ile önümüzdeki on yıl için uygun bir dijital mobilite ekosistemi sağlayacak eşit şartlar sağlamak için bu sektöre özel teklifi en geç bu yılın 3. çeyreğine kadar yayınlamanın aciliyetini bir kez daha yineliyor.
English Version:
European Mobility Still Needs Sector-Specific Rules
In order for the Data Act to deploy its full potential of fostering consumer choice and data-driven innovation in the wider mobility sector, the Association of Independent Wholesalers of Automotive Replacement Parts emphasises that sector-specific rules for access to in-vehicle data should be proposed by the Commission this year, in order for the legislative discussions to start and adopt rules as soon as possible.
At the end of June, under the impulse of the Swedish Presidency of the Council of the European Union, an agreement on the Data Act was reached in trilogues by the European Parliament, Council, and Commission, laying down harmonised rules on access to and the use of data for connected products in the EU.
The Data Act, in essence, establishes the right of private and business users to access the data stream from their connected products and the right to share these data with third parties of their choice. It thereby intends to enable data-driven innovation and competition in the provision of aftermarket and ancillary services. It is one of the EU’s pieces of legislation aiming to create a competitive European Data Economy.
FIGIEFA, the voice of European Independent Automotive Parts Distributors, believes that the Data Act is an important first step that has been taken. Once finalised and in force, it will establish a baseline of important general principles. That being said, as a horizontal regulation applying across all industry sectors, the Data Act will not be enough in itself to create a rich choice of vehicle-generated, data-driven connected services in Europe. Given the specifics of the automotive aftermarket and the mobility services ecosystem, FIGIEFA is of the firm conviction that in order to be fully effective for our industry, sector-specific rules are required.
For the Data Act to deploy its full potential, service providers need to be able to develop their technical solutions and services in advance of the user granting access to their data. In other words: without services which were developed in the first place, the concrete data stream deriving from the Data Act users would not find a recipient.
For this reason, it is imperative to complement the Data Act with sector-specific legislation under Vehicle Type-Approval. A dedicated piece of legislation on ‘access to in-vehicle data, functions & resources’”, under the responsibility of Internal Market Commissioner Thierry Breton, is in the pipeline and expected to be issued in Q3 this year.
FIGIEFA emphasises that it is most important to address the particular systemic barriers and structural impediments experienced by independent market operators in the automotive and mobility services sector. It is crucial to extend the access rights beyond ‘data’ to include ‘vehicle functions and resources’, including the bilateral communication with the driver via the Human-Machine Interface. These functions are essential to the provision of many aftermarket and mobility services. Given the technical complexity, also safety and (cyber)security specific roles and responsibilities of all involved operators need to be defined.
Even the Data Act itself acknowledges that, to unlock the rich potential for data-driven services in the automotive sector, full and fair access to vehicle-generated data, functions and resources for all market players and the means to use that data in practice are needed.
FIGIEFA therefore reiterates once more the urgency of publishing this sector-specific proposal at the latest by Q3 this year to secure a level playing field that would ensure a digital mobility ecosystem fit for the next decade with effective competition and innovative services at competitive prices for European consumers.
Kaynak: https://www.figiefa.eu/en/2023/data-act-european-mobility-still-needs-sector-speci%EF%AC%81c-rules.html